At blive involveret i udvikling af industrien

Australien er velsignet med en utrolig pulje af talent og erfaring, på tværs af en bred vifte af industrier, og det er denne ekspertise, som kan give betydelig og bæredygtig fordele i samfund hvor et udviklingsinitiativ er målrettet.

Udfordring for mange virksomheder og enkeltpersoner, der ønsker at deltage i udviklingsaktiviteter er ved at forstå snørklede af processen med at sikre involvering. Aktiviteter gennem agenturer såsom australske Agentur for International udvikling (AusAID), Verdensbanken og den asiatiske Udviklingsbank er normalt lade gennem en offentlig, konkurrencedygtige udbudsprocedure. Tilføjelse til denne udfordring er, at i næsten alle tilfælde, processen er forskellig for hvert agentur.

Myte – at erhvervsgrenen for udvikling er forskellig.

Nå selvfølgelig er det, som er alle brancher – forskellige klienter, forskellige produkter, forskellige kanaler på markedet, forskellige kulturer, forskellige omgivelser, forskellige risici osv.

Hvad gør det samme er behovet for at sikre, at kundebehov er opfyldt, hvis ikke overskrides, og at produkter og tjenester er som ønskede/nødvendige, pålægges ikke.

Så hvordan får du involveret? Er det lykken? Det er skill? Er det folk, produkter eller tjenester?

Alle og flere jeg er sikker på.

Et afgørende skridt ofte kræves er behovet for at udvise oplevelse, forståelse, værdi, bæredygtighed af strategier osv til dem, vurdere et bud.

Reality Check – vellykket bud skal være medgørlig hen til kravene i anmodningen, skal prisen konkurrencedygtig, og har brug at finde balancen mellem de tekniske krav i svaret og den sælgende karakter af processen.

En af de vigtigste aspekter af udviklingsinitiativer er deres evne til at producere bæredygtige resultater i de Fællesskaber, inden for hvilken aktiviteterne finder sted. Derfor lære af tidligere aktiviteter hjælper til at forme stilen af fremtidige initiativer. For virksomheder eller personer, der søger deltagelse, er forstå hvordan sådan læring kunne ændre udvikling tilgange et kritisk skridt i fastsættelsen af type og niveau af engagement til målet.

Kendsgerning-læring fra tidligere aktiviteter fortsat form fremtidige interventioner.

Udvikling af markedet i dag

Følgende er nogle centrale bemærkninger om retninger [tilgange] tages i forbindelse med udviklingsbistand. Disse retninger har potentiale til at påvirke på nogen strategi organisationer og enkeltpersoner kan vedtage for at indtaste, opretholde eller øge deres engagement:

Midler er omdirigeres fra regeringen hjælpeorganisationer til andre ministerier for sektorspecifikke programmer

Der er en vedvarende tendens til at uddelegere flere beslutningstagning til offshore stillingen som donor-land fra den ‘central’ hovedkvarter

En stigning i donor koordinering og samarbejde hvor, for eksempel USA [gennem USAID] og Australien [gennem AusAID] kan tilpasse programmet tilgange til at undgå dobbeltarbejde og andre tilknyttede hindringer, i en sektorbaseret tilgang

En tendens at se mere bistand bliver justeret til udenrigspolitik hvor, for eksempel, sikkerhed og regional stabilitet kunne påvirke støtte udbetaling

Bilaterale donorer åbner deres markeder, gør det muligt for enkeltpersoner og organisationer til at konkurrere for en gangs skyld lukket muligheder

Der er en stigende tendens for et skifte til større aktiviteter, såsom sektorbaseret tilgang, i modsætning til konkret projekt interventioner

Skala og globale rækkevidde er tilbøjelige til at være et vigtigt kriterier i vinde og håndtere store programmer

Relationer og netværk i land med donor repræsentanter, modtagerlandenes regeringer, lokale organisationer og udvikling fagfolk bliver stadig vigtigere.

Lejlighed/strategi/succesfaktorer

Muligheder for deltagelse findes på tværs af hele spektret af aktiviteter, fra kortsigtede undersøgelse/vurdering aktiviteter i Australien, til at kortsigtede offshore tildelinger for enkeltpersoner eller teams, at langsigtet offshore tildelinger for enkeltpersoner eller grupper, til overordnet projektledelse, som kunne omfatte tekniske indgange samt underleverancer af aktiviteter.

Organisationer som Development Executive Group () er en værdifuld ressource for enkeltpersoner og virksomheder til at identificere muligheder, enkeltpersoner og potentielle partnere. Denne gruppe indeholder en række gratis information og støtte tjenester til enkeltpersoner og virksomheder, herunder oplysninger projektopdateringer, en ugentlig nyhedsbrev og beskæftigelse udviklingsmuligheder inden for udvikling.

En umiddelbar afgørende succesfaktor er hensynet til hvilket niveau af engagement for en bestemt salgsmulighed er tilbøjelige til at levere det bedste resultat med et minimum af risiko – for organisationen, kunde, interessenterne og modtagerne af støtte.

Mange af de større aktiviteter, såsom programmer, faciliteter og sektorbaseret tilgange, har ofte underkomponenter, der vil være sluppet ud-hvilket betyder, at det samlede projekt styring af virksomheden kunne blive udelukket fra at udføre tjenesterne inden for en sub-komponent. De vigtigste principper til sikring af sub-komponent engagement er ofte identisk med, kræves for at sikre det samlede projekt, da der vil være en indkaldelse af bud ved hjælp af den samme eller meget lignende proces, bruges af den bevilgende myndighed.

Alle niveauer af deltagelse i udvikling arena er derfor sandsynligvis på et tidspunkt at kræve, at interesserede organisationer/enkeltpersoner til at deltage i en konkurrencedygtig dellicitation. Dette er ofte tilfældet uanset størrelsen af den resulterende budget.

Reality Check – udbud effektivitet er stadig kritisk.

Udbud færdigheder alene, mens kritisk, er ikke den eneste succesfaktor – faktisk udbud godt i mangel af andre vigtige aktiviteter/initiativer kan vise sig utilstrækkelige. Vigtige overvejelser i forbindelse med succes, ud over at udarbejde en vindende bud omfatter:

At have den vindende produkt-holdet, tilgangen, metoden og reaktion på kravene i et bud

Sikring af advance positionering – forskning, forberedelse, ressourcer

Opretholde tilstrækkeligt fremme – ofte nøglen her er relationer, og helt sikkert tidligere resultater

At være på rette sted – kendskab til kunder og interessenter og have en international tilstedeværelse

Tilbyder den rigtige pris – skal være konkurrencedygtige og tilbyder værdi for pengene.

Den ømme reaktion er ofte den mest udfordrende aspekt (bortset fra gennemførelse af kursus), løses ved at sikre passende forberedelse og analyse er foretaget på forhånd. Den tilbudsgivende tidsramme falder normalt inden for en periode på 4-8 uger og generelt svar ville være forpligtet til at behandle vigtige kriterier herunder team, tilgang og metodologi, forvaltning og pris.

Reality Check – forberedelse skal påbegyndes før den offentlige indkaldelse af bud, hvis en realistisk chance for succes er forventeligt.

Disse tanker er på ingen måde udtømmende, men de dækker nogle grundlæggende principper er relevante for vellykket virksomhedsudvikling og udbud tilgange.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Navigation